Beyond the Black Box – Antwerpen 2022

Omschrijving

Beyond the Black Box breekt drie dagen uit hokjes en kleurt buiten de lijntjes van de klassieke genres. Tijdens dit transdisciplinaire festival ontdek je kunstenaars die zich off-grid begeven en werk dat zich niet zomaar onder één noemer laat vangen. We brengen artistieke praktijken samen die zich manoeuvreren op het snijvlak van disciplines, de grenzen ervan opzoeken en nieuwe verbindingen smeden. Ze breken bestaande conventies open en zoeken naar hybride vormen.

We tonen werk van onder andere Dan Mussett, Laurent Delom de Mézerac, Sophie Guisset, Clement Layes, Par Hasard, Tiran Willemse, Benjamin Vandewalle & HYOID, CREW & K.A.K., …

Beyond the Black Box nodigt makers én publiek uit om te experimenteren met vorm, ruimte en tijd. Het festival daagt je uit om anders te komen kijken. Laat je verrassen door werk op onverwachte plekken of momenten, gooi die set van overtuigingen overboord en kom met open blik ondervinden wat kunst nóg kan zijn.

Naast de editie in Amsterdam (op initiatief van de Brakke Grond, SoAP Maastricht en C-TAKT), zetten Monty, Platform 0090, wpZimmer en C-TAKT een Antwerpse poot van het festival op touw.

 

Programma

 

EVELIEN CAMMAERT │ ABSORBING EXPOSURE

vrijdag 13 mei 2022, 16:00

Tickets klik hier

Absorbing Exposure is een fotografische performance, een zoektocht in de duisternis naar sporen van licht uit het verleden.

Tijdens deze performance worden foto’s gemaakt en verandert de ruimte gaandeweg in een donkere kamer. Via fotografische technieken en projecties versmelt het digitale geheugen van de camera met het cognitieve geheugen van de performers en het publiek. Beelden worden getransponeerd en omgeleid, de ruimte en de tijd ingestuurd. Evelien Cammaert probeert momenten uit het verleden op te sporen, te verplaatsen en bloot te leggen voor ze voor altijd door de duisternis worden verzwolgen. Terwijl de hoeveelheid achtergelaten sporen toeneemt, botsen beelden en versmelten ze in de tijd.

Over de maker

Evelien Cammaert (Brussel, 1986) is transdisciplinair kunstenaar. Ze studeerde Fotografie (LUCA Brussel, Narafi) en Performance (Toneelacademie Maastricht). Met een achtergrond in beide disciplines en een interesse voor de interacties die plaatsvinden tussen de realiteiten van verschillende media, creëert ze een hybride taal die resulteert in performances en immersieve installaties.

Met fotografie als terugkerend uitgangspunt onderzoekt ze de relatie tussen beeld, landschap, natuur en het lichaam dat ervaart. Een focus op onze perceptie van tijd is een constante onderliggende aanwezigheid in haar werk.

Concept, tekst en beelden: Evelien Cammaert | Performers: Evelien Cammaert, Joris Perdieus | Scenografie: Joris Perdieus | Advies: Quirine Racké & Helena Muskens, Bart Van den Eynde, David-Weber-Krebs | Productie: Tiny Things | Co-productie: C-TAKT, Platform 0090 | Speciale dank: Brunakra Residency Program (2015), Gustaf & Andrea Grapengiesser, Stichting Academiefonds, Toneelacademie Maastricht, Dries Perdieus, Hans Lasschuyt, Jo van Laar.

PAR HASARD │ ZET U

vrijdag 13 mei 2022, 17:00
zaterdag 14 mei 2022, 17:00

Tickets klik hier

ZET U is een auditief onderzoek naar de rekbaarheid van empathie. Samen met Sam David en met coaching van Wederik De Backer en Marieke De Maré, bewegen we ons in de wereld van de podcast. In zes podcasts maken we kennis met iemand wiens leven getekend wordt door empathie; van een brandweerman, tot een acteur, een persoon in armoede, een escorte, iemand met autismespectrumstoornis en een jongere.

Op deze avonden/middagen/momenten laten we het publiek luisteren naar fragmenten uit de podcast, proberen we ons in te leven in situaties, en gaan we in dialoog. Dit wordt afgewisseld met live-muziek van de muzikant Simon Raman. Kunstenplek Manoeuvre vervolledigt ons team op de scène, zij maken een werk uit textiel.

Over de makers

Par Hasard is een collectief van Fred Libert, Mira Bryssinck en Laura Vroom. Par Hasard maakt enerzijds werk (theater) vanuit tekst, beeld en klank. Par Hasard tracht in haar eigen werk steeds de realiteit te bevragen op een speelse, grappige en sterk verbale wijze. Daarnaast heeft Par Hasard een platform waarmee het werk van getalenteerde kunstenaars cureert. Het platform neemt de vorm aan van een tocht doorheen werk van collega’s die we steeds via een open call bereiken. Par Hasard verbindt eigen werk aan mensen, mensen aan elkaar; en legt de verbindingen tussen ons werk en collega’s, vanuit het geloof in elkaar en vanuit een nieuwsgierigheid naar de ander.

Concept, tekst en spel: Laura Vroom, Mira Bryssinck & Fred Libert | Coaching: Wederik De Backer | Dramaturgie: Marieke De Maré | audiomontage: Sam David | Live muziek: Simon Raman | Techniek: Lennert Boots | Decor: Manoeuvre | Productieleider: Fred Libert | Co-productie: Kunstencentrum Vooruit, Manoeuvre | Met steun van: Stad Gent, Villa Voortman | Met dank aan: deAuteurs | Foto’s door © Elisa Maenhout

TIRAN WILLEMSE │ BLACKMILK

vrijdag 13 mei 2022, 19:15

Tickets klik hier

blackmilk is het eerste deel van een trilogie getiteld trompoppies. Trompoppies is Afrikaans en beschrijft drum majorettes die een formatiedans in uniform uitvoeren. blackmilk onderzoekt een van de choreografische elementen van deze dansen: de precieze handgebaren. Door trompoppies bewegingen te laten samensmelten met de melodramatische gebaren van diva’s en de gebaren die worden geassocieerd met zwarte mannelijke rappers, onderzoekt de choreografie de afstand tussen Afrikaanse en Afro-Amerikaanse mannelijke identiteit. blackmilk nodigt een performatieve dimensie uit in de culturele representatie van zwarte mannelijkheid en opent deze voor een andere complexiteit en gevoeligheid, die de kunstenaar omschrijft als zwarte mannelijke melancholie.

Over de maker

Tiran is een kunstenaar, geboren in Zuid-Afrika, wonend en werkend in Berlijn en Zürich. In zijn performance praktijk verkent Tiran het lichaam binnenin een onvoorstelbare omgeving. Hij maakt gebruik van fysieke diepte om sonische beelden te creëren die te maken hebben met de constructie van systemen. In zijn werk creëert hij ervaringen die somatische en psychologische landschappen communiceren die verder gaan dan de menselijke conditie. Hij heeft gewerkt en samengewerkt met Eszter Salamon, Jerome Bel, Trajal Harrell, Meg Stuart, Ligia Lewis, Andros Zins-Browne, Alex baczynski Jenkens, Dorotha Gaweda en Egle Kulbokaite, Price (Mathias Rinngenberg) en met het Cullberg ballet onder leiding van Deborah Hay en Jeftha Van Dinther.

Regie, Choreografie en PERFORMANCE: Tiran Willemse | Licht design: Fudetani Ryoya, Tiran Willemse | Muziek: Manuel Riegler, Tiran Willemse | Kostuum: lml studio | Met dank aan Nkisi, Kevin Bo, Mateusz Szymanówka, Thyago SainteProductie: Tiran Willemse | co-productie:SOPHIENSÆLE, Gessnerallee Zurich, Tanzquartier Vienna en wpZimmer

SOPHIE GUISSET │ WILSON

vrijdag 13 mei 2022, 21:15

Tickets klik hier

Wilson is een choreografische performance met drie performers dat zich afspeelt op een tennisplein. Het is een uitnodiging om een ruimte te betreden waar zichtbare en verborgen codes spelen. Door de sociale en fysieke interacties te onderzoeken die zich op een tennisplein mogelijks ontwikkelen, zetten we de deuren open voor fantasieën waarin plezier, spanning, genegenheid, seks en flirt nooit ver weg zijn. Zich bewust van zijn eigen grenzen en beperkingen, is Wilson een poging tot onderhandelen naar net dat ietsjes meer. Het publiek installeert zich in de geheime positie van de voyeur die ronddwaalt in een utopisch, queer en inclusive cruising area. Doe mee met deze uiting van verlangen en plezier in de exclusieve tennisclub die alsmaar meer dirty wordt.

Over de maker

Sophie Guisset (1987, Doornik, BE) is een performer en performancemaker gevestigd in Berlijn en Brussel. Na het afronden van haar acteeropleiding aan het Koninklijk Conservatorium van Mons in 2011, nam ze in 2013 deel aan het Dance Intensive Programme in Tanzfabrik Berlin. Ze werkte samen met o.a. Olga Tsvetkova, Fanny Brouyaux, Consolate Sipérius, Enis Turan, Natasza Gerlach en Phillip Urrutia. Haar creaties waren te zien in Bâtard festival, Latitudes Contemporaines, Théâtre de la Balsamine, Beursschouwburg, Santarcangelo festival, Théâtre du Grutli, Tanzfabrik Berlin e.a.

Concept, directie: Sophie Guisset | Dramaturgie: Lisa Vereertbrugghen | Performance en artistieke samenwerking: Isabelle Bats, Clara Conza, Lisa Vereertbrugghen | Lichtontwerp: Loic Iten | Geluidsontwerp: Sophie Ruston | Choreografisch adviseur: Fanny Brouyaux | Stage design: KRAFT Studio | Creatieve producer, artistiek adviseur: Pauline Payen | Productie Valérie Terwei.Co-productie: Charleroi Danse (BE), Latitudes Contemporaines (FR), Tanzfabrik Berlin | Gefinancierd door individual project funding van the Senatsverwaltung für Kultur und Europa, gesteund door the National Performance Network – Stepping out, de commissaris voor Cultuur en Media van de federale regering in het kader van het initiatief NEUSTART KULTUR en het WBI.

 

DAN MUSSETT │THE DATING PROJECT: WHAT IS LOVE?

zaterdag 14 mei 2022, 14:00
zaterdag 14 mei 2022, 17:00
zondag 15 mei 2022, 11:00
zondag 15 mei 2022, 14:00

Tickets klik hier

THE DATING PROJECT is een doorlopende reeks van experimenten waarin technologie het gedrag van de gebruiker op een slechte of goede manier manipuleert. Het project poogt om onbekenden samen te brengen in een situatie van vreugde, spel, intimiteit en saamhorigheid. In openbare plaatsen volgt een groep onbekende mensen een video op hun smartphone.

THE DATING PROJECT: What is love? gaat tijdens het festival door in Antwerpen-Centraal. De voorstelling haalt haar inspiratie uit het dagelijkse leven van het treinstation en de duizenden toevallige ontmoetingen die er plaatsvinden tussen mensen met de meest uiteenlopende achtergronden. Musset bracht verschillende stations-verhalen en ontmoetingen in kaart en nodigt nu het publiek uit om deze verhalen opnieuw te creëren door in de schoenen van de oorspronkelijke vertellers te stappen en hun ervaringen opnieuw te beleven. Hoe kon het leven in het treinstation veranderen door de langzame maar gestage herhaling en opeenstapeling van deze handelingen? Wiens perspectief moet je erbij betrekken om gewoontes te laten veranderen? Hoe zou het treinstation als collectieve ruimte kunnen worden veranderd door de dominante gedragspatronen erin uit te dagen? Wanneer slaat de vreugde van de een over in de pijn van de ander?

THE DATING PROJECT: What is love? creëert een speelruimte waar de dominante verhalen van het treinstation tijdelijk worden opgeschort en andere mogelijkheden voor interactie, gedrag en samenzijn mogelijk ontstaan.

Over de maker

Dan Mussett is danser, maker en organisator, gevestigd in Antwerpen. Hij studeert in 2017 af als een Bachelor in dans aan het Koninklijk Conservatorium van Antwerpen, nadat hij eerder Engelse literatuur studeerde aan de Universiteit van Edinburgh. Momenteel werkt hij als performer met onder meer Jan Martens / GRIP en Ayelen Parolin. In 2018 ontvangt hij een onderzoeksbeurs van de Vlaamse overheid om onderzoek te doen naar nieuwe technieken en methodologieën om samenwerkingen in een artistieke context te stimuleren. Dit onderzoek voert hij samen met danser Laurent Delom uit. Een van de resultaten van dit onderzoek is de voorstelling ddddduetttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt, die in première ging op C-TAKT#3 Festival 2019.

In het verlengde hiervan richt Dan in april 2018 MURMUR op, een lees- en discussiegroep voor mensen die actief zijn in de Antwerpse podiumkunstensector. Het doel van deze groep is om kennis te delen binnen de artistieke gemeenschap, met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren. In 2019 begint Dan te werken aan THE DATING PROJECT, een ongoing reeks experimenten over hoe technologie gedrag manipuleert. De eerste resultaten van dit onderzoek werden getoond op het KRANK Festival (georganiseerd door Tuning People) in juni 2019. De komende jaren gaat Dan verder experimenteren.

Concept Dan Mussett | Content Developers Barbara T’Jonck, Bianca Zueneli, Dan Mussett | Web and Software Developer Vincent Van Dijck | Graphic Design Michael Strebel | With thanks to Rubina Pabani, Jonathan Ley, GRIP, Tuning People, Bar Leon, Andreas Fleck, Zehra Proch | Executive Production wpZimmer |Co-production EUROPALIA TRAINS & TRACKS, BOZAR, C-TAKT, De Studio, KAAP, Storm op Komst | With the support of The City of Antwerp, Flemish Government Activiteiten Premie, Royal Conservatory and Royal Academy of Fine Arts Antwerp

 

LAURENT DELOM │ SILICON MOUNTAIN

zaterdag 14 mei 2022, 19:00

Tickets klik hier

Silicon Mountain is een hybride performance van Laurent Delom de Mézerac die webdesign verbindt met literatuur en choreografie. Geïnspireerd door XIXe-eeuwse alpinisten die hun ontmoetingen met de natuur beschrijven, reconstrueert het een ervaring van visuele fascinatie in de bergen.

Het biedt een collectieve reis die fysiek en virtueel op je smartphonescherm plaatsvindt. De Contemplation-of-Nature App genereert een staat van contemplatie door de blik van de kijker te verleiden.

Spelend met de paradoxen in onze westerse relatie met de natuur – gebaseerd op esthetische verrukking en visuele prevalentie, plaatst Silicon Mountain zichzelf op een historische tijdlijn die de romantische visies van de Gouden Eeuw van het Alpinisme (1850-1880) verbindt met de technologische imprint van vandaag.

Wat als we technologie zouden accepteren om opnieuw contact te maken met de natuur?

Over de maker

Laurent Delom de Mézerac is een Franse kunstenaar en maker gevestigd in Antwerpen, België. In 2016 studeerde hij af aan Conservatorium van Antwerpen. Voorafgaand aan zijn danscarrière studeerde en werkte Laurent als telecommunicatie-ingenieur in Frankrijk. Hij legt in zijn eigen artistieke projecten een verbinding tussen deze twee achtergronden.

Sinds 2019 doet hij een transdisciplinair solo-onderzoek onder de titel .ext, dat speculaties opbouwt over mogelijke toekomsten voor onze relatie met de natuur in het Westen. Sinds 2021 werkt hij als onderdeel van het Franse onderzoeksprogramma Chimères mee aan de ontwikkeling van een nieuw hybride werk genaamd Travail! omgaan met de noodzaak om “werk” opnieuw te beoordelen als een waarde in de context van een groeiende digitale economie.

Creatie en Performance: Laurent Delom de Mézerac | Outside eyes: Karel Tuytschaever, Caroline Mathieu | Mentors: Tuur Marinus, Mathilde Florica | Productie coördinator: Marie Luyten | Productie: wpZimmer| Co-productie: espace delombre, Maison des Métallos | Met Steun van De Vlaamse Overheid,  C-TAKT, workspace Brussels, Zuidpool, STUK

 

BENJAMIN VANDEWALLE │JOURNAL D’UN USAGER DE L’ESPACE

zaterdag 14 mei 2022, 21:00

Tickets klik hier

In Journal d’un usager de l’espace reis je doorheen het theater op een ongewone manier. Aanwezige en onzichtbare zangers nemen je mee van de ene ruimte naar de andere, je onderdompelend in een al maar veranderend klankbad.

Deze voorstelling vertrekt vanuit het boek Espèces d’espaces, waarin Georges Perec de meest banale bevindingen over de ruimte rondom ons benoemt, soms op een heel feitelijke manier, soms eerder poëtisch of filosofisch. Samen met het HYOID voices en componiste Maija Hynninen, tast choreograaf Benjamin Vandewalle op gelijkaardige wijze de ruimte en architectuur af. Journal d’un usager de l’espace is een immersie in de ordinaire schoonheid van ruimte, klank, architectuur en beweging.

Journal d’un usager de l’espace is ontstaan uit de gedeelde wens van Benjamin Vandewalle en HYOID voices om een meeslepende 3-dimensionale geluidservaring te creëren, een ervaring die voor een moment de perceptie van ruimte, geluid en visie van het publiek op de proef kan stellen. Samen met componiste Maija Hynninen en de elektronische klankmeesters van Centre Henri Pousseur brengen ze een performance voort die de perceptie van de toeschouwer voortdurend doet verschuiven tussen direct en diffuus, tussen intiem en veraf, akoestisch en versterkt.

Concept: Benjamin Vandewalle – HYOID voices – Maija Hynninen | Choreografie: Benjamin Vandewalle | Zangers/performers: HYOID (Fabienne Seveillac & Andreas Halling) | Muziekcompositie: Maija Hynninen | Technische coördinatie: Centre Henri Pousseur | Lichtontwerp: Lucas Van Haesbroeck | Kostuums: Moni Wespi | Roeptoeters: De Machienerie | Uitvoerende productie: Caravan ProductionResidenties: Walter Werkplaats (Brussel), STUK – huis voor dans, beeld and geluid (Leuven), Kaaitheater (Brussel), Concertgebouw (Brugge), De FENIKS–Walpurgis (Antwerpen), De Bijloke Muziekcentrum (Gent) Coproductie Kaaitheater (Brussel), Madetoja Foundation (Helsinki), Centre Henri Pousseur (Luik), Concertgebouw (Brugge), Platform 0090 (Antwerpen)Met de steun van: Cohort productions, Vlaamse Gemeenschap, Vlaamse Gemeenschap Commissie | Met dank aan: Peter Jacquemyn, Alice Van der Wielen

 

CREW/KAK │ DE ONGEHOORDEN

zondag 15 mei 2022, 10:30
zondag 15 mei 2022, 15:00
zondag 15 mei 2022, 16:30

Tickets klik hier

Vijf energieke gerobotiseerde hoorns stormen als uitgelaten kinderen over de markt. Ze lopen kwispelend een fietser achterna, maken ondeugend rondjes rond een knuffelend koppel of kijken met vragende en aandoenlijke blik de voorbijganger achterna.

Politici, experten, burgers met uitgesproken meningen laten graag van zich horen op de publieke zenders en sociale media. Wie het luidst roept, krijgt het meest gehoor. Bij de polarisering van het publieke debat wordt de vaak genuanceerde en verzoenende stem van het midden, overstemd door de taal van de extremen. CREW & K.A.K. zetten de hoornrobots in als megafoons van de ongehoorde stem. Inspiratie hiervoor vonden ze in het werk van Hamja Ashan die de contouren schetst van een maatschappij die door de stille introvert wordt geleid.

Over de makers

Sinds 1996 exploreren de kunstenaars van collectief CREW de artistieke mogelijkheden van technologieën als VR en Mixed Reality. ‘Scientific Fiction’ is de beste omschrijving van CREW’s manier van werken. Waar het bekende Science Fiction een genre is dat doorgaans een fantastische toekomst schildert, is Scientific Fiction bij CREW een methode die de toekomst zichtbaar maakt door nieuwe digitale mogelijkheden in het heden te ontsluiten, te bevragen en alternatief te benutten.

K.A.K. (Koekelbergse Alliantie van Knutselaars) is een los-vast verbond van theatermakers, knutselaars, muzikanten, denkers en andere sjoemelaars. K.A.K. organiseert haar eigen werkomstandigheden en zoekt naar nieuwe vormen van creatie, presentatie en ontmoeting. K.A.K. creëert steeds een gemeenschappelijk platform om met elkaar en de ander in dialoog te gaan.

Concept en ontwikkeling technologie: CREW | Spelers: K.A.K. | Teksten en Geluid: K.A.K. en CREW | Technische ondersteuning: CREW | Productie: Een coproductie CREW en K.A.K. | Met steun van Staycation Brussel en “n-Brussel, VGC” | CREW is structureel gesubsidieerd door “Vlaanderen, Verbeelding werkt”

 

UGO DEHAES │ SIMPLE MACHINES

zondag 15 mei 2022, 14:00

Tickets klik hier

Simple Machines is het tweede project uit de Forced Labor cyclus van choreograaf Ugo Dehaes. Deze cyclus is een antwoord op onze focus om op alles, en dus ook binnen de kunst, steeds meer te willen besparen. Ugo doet een poging om te leren uit alle commerciële strategieën die er zijn om een productieproces sneller en efficiënter te maken: outsourcen, digitaliseren, standaardiseren, automatiseren … Daarom ontsloeg hij al zijn dansers, en verving hij hen door robots.

Simple Machines is een lecture-performance waarin Ugo uitlegt hoe die robots geboren worden en evolueren van slijmerige cocons tot blinkende machines. Ugo onderzoekt hoe hij zijn robots kan trainen aan de hand van artificiële intelligentie zodat ze misschien zelf in staat zijn een voorstelling te bedenken en te dansen.

Over de maker

Ugo (°1977, Leuven) begon te dansen toen hij 18 was. Na zijn dansopleiding in PARTS, danste hij voor Meg Stuart/Damaged Goods. In 2000 richtte hij samen met Charlotte Vanden Eynde de vzw kwaad bloed op. Vanaf dan maakte Ugo regelmatig nieuwe dansvoorstellingen, zowel voor en met volwassenen als kinderen.

Vanaf 2018 verschoof Ugo’s focus en werd hij een Choreograaf van Dingen. Hij maakte de bewegende sculptuur Stalactiet (2018), Arena (2020), een installatie met 8 interactieve robots, Simple Machines (2021), een lecture-performance met kleine robots, Runner (2020), een zelflerende robot, Pickled Punks (2021), een reeks robots op sterk water, en begon aan het vooronderzoek van LIMP.

Een voorstelling van Ugo Dehaes | Scenografie en Compositie Wannes Deneer | Dramaturgie Marie Peeters Silicone in samenwerking met Rebecca Flores | Constructie tafel Kristof Morel | Productie C-TAKT, kwaad bloed & Tuning People | Ondersteuning STORMOPKOMST | Spreiding Vincent Company | Met de steun van de Vlaamse overheid | Met dank aan AI Experience Center VUB, Caroline Pauwels, De Factorij, Gertjan Biasino, Hans De Cank, Pol Eggermont, Roeland Luyten en VGC | Foto’s © Arne Lievens

 

CLÉMENT LAYES │ ALLEGE

zondag 15 mei 2022, 15:30

Tickets klik hier

12 jaar na de première blikt Layes terug op zijn eerste werk Allege in het licht van de tijd die is verstreken. Allege onderzoekt de mogelijkheid van een actie die niet van buitenaf wordt bepaald, maar van binnenuit wordt gecreëerd. Wat kan ik doen of laten om een veld van onvoorstelbare mogelijkheden te ontsluiten?

“Waar ik over schrijf is niet wat het is. Het ligt dicht bij wat we denken dat het is, het is geen kunst voor de toekomst noch een cultuur voor nu. Het is vijfhonderd citaten vermomd in een paar plastic flessen. Het is geen geometrische demonstratie. Het gaat niet over Clément Layes, het is geen rockconcert hoewel dat geweldig zou zijn. Het gebeurt en wordt ongedaan gemaakt, het is niet ambivalent.”

Over de maker

Clément Layes richtte in 2008 Public in Private op met Jasna L. Vinovrški in Berlijn. Sinds 2011 creëren ze zowel solo’s als grote groepsstukken. Hun werk is te zien in Berlijn en verschillende internationale contexten in Europa en Noord-Amerika. Op het raakvlak tussen choreografie, beeldende kunst en filosofie ligt het zwaartepunt van het werk in observaties van het dagelijks leven met als doel choreografie verder te ontwikkelen als een hedendaagse kunstvorm door het perspectief van een grote verscheidenheid aan media.

Choreografie/Concept: Clément LayesDramaturgie: Jasna Layes VinovrskiMuziek: David ByrneKostuum: openbaar in privéLicht: Ruth Waldeyer, Florian BachEen productie van Public in Private.Met dank aan Sophiensaele, Tanztage Berlin, Festival Ardanthé, Dock 11, CND Parijs.Allege (2013) werd gefinancierd door de regerende burgemeester van Berlijn – Senat’s Chanellery – Cultural Affairs.

In production

13.05.2022 00:00 Monty Tickets & info
14.05.2022 00:00 Monty Tickets & info
15.05.2022 00:00 Monty Tickets & info